Самадхи пада –Превод- Автора на БЛОГА |
1.1 Сега започва обянението за йога |
1.2 Йога е успокояване на темперамента на нашето внимание |
1.3 Тогава чистото съзнание се установява в своята истинска форма. |
1.4 В противен случай нашето внимание се замърсява. |
1.5 Съществуват пет вида темперамент на вниманието, благоприятни и неблагоприятни. |
1.6 Правилно възприятие, погрешно възприятие, фантазиране, спомняне и сънуване. |
1.7 Познанието се достига чрез: Правилно възприятие, заключение и пояснения от учител или свещен текст. |
1.8 Погрешното познание е резултат от неправилно разбиране |
1.9 Понякога думите пораждат фантазии, които не са реалност |
1.10 Сънуването е резултат от резултат от нашия темперамент. |
1.11 Спомените се пораждат от нашето минало, без да се видоизменят. |
1.12 Темперамента на нашето внимание може да се успокои чрез практикуване на необвързаност, безпристрастност и липса на желания. |
1.13 Практиката изисква старание за установяване на спокойствие |
1.14 Когато се практикува дълго време без прекъсване и с искренна отдаденност тя стабилно се установява. |
1.15 Чрез необвързаност, безпристрастност и липса на желания дори и към нещата описани в свещенните текстове се установява пълен контрол. |
1.16 Това върховно състояние е отвъд гуните. |
1.17 Като начало, процеса на успокояване е съпроводен с четири състояния: размисъл, мисли, блаженство и себеосъзнаване. |
1.18 Практикувайки спиране на мисловната дейност спомага за премахване на предишните остатъчни обослувености. |
1.19 Достигайки състояние, когато тялото не се усеща ние се сливаме с Природата. |
1.20 Необходимите условия за достигане на самадхи са: вяра, енергия, безмисловно състояние и мъдрост. |
1.21 И то/ самадхи/ се постига бързо чрез устремление . |
1.22 Но достигането му зависи от интензивността, която бива – бавна, средна и бърза. |
1.23 Или чрез посвещение към Ишвара/ БОГ/ |
1.24 Отражението/ Атма-Духът/ на Ишвара/Бог/ в нас остава недокоснат от акумулираните от нас Карми. |
1.25 Там / в Духът/ е източника на безграничното познание. |
1.26 Така Духът също е учител на предишните поколения, недокоснат от времето. |
1.27 Чрез мантрата ОМ. |
1.28 Чрез мантруване / на ОМ/ ние осъзнаваме значението му. |
1.29 По този начин се достига до вътрешното Себе и пречките отпадат |
1.30 Съществуват девет вида препятствия, които отвличат нашето внимание: Болест, Мързел, Нерешителност, Небрежност, Апатия, Невъздържаност, Погрешни разбирания, Чувството че не може да се достигне реалността, Нестабилност. |
1.31 В резултат от тях ние преживяваме страдания, депресия, неравномерно дишане и разсеяност. |
1.32 За да се да ги превъзмогнем е нужно да практикуваме следното: |
1.33 Да успокояваме вниманието си от обекти пораждащи доброжелателство, състрадание, наслада, хладнокръвие, щастие, състрадание, благотворителност и недоброетелност. |
1.34 Да задържаме дъха си след вдишване и издишване. |
1.35 Да задържаме вниманието си на определен обект, което ще доведе до достигане отвъд нашия темперамент. |
1.36 Да се наслаждаваме на просветления интелект в нас. |
1.37 Да не насочваме нашето внимание към нашите сетивни усещания. |
1.38 Да вникваме в познанието идващо от нашите сънища. |
1.39 Да медитираме върху произволен прдмет. |
1.40 Така се постига овладяване на безкрайно малки и безкрайно голями обекти. |
1.41 Когато темперамента на нашето внимание се успокои и съзнанието ни е абсолютно чисто, съзнанието ни може напълно да проникне и обхване обекта на концентрация. |
1.42 Tогава съзнанието ни трудно разграничава името, значението и познанието за определения обект. |
1.43 Така обекта пречистен от име, значение и познание блести в своята истинска /вибрационна/ същност. |
1.44 Така обекта може да бъде обозначен с име, значение и познание, но също и със своята истинска /вибрационна/ същност. |
1.45 Истинска /вибрационна/ същност води до безформената същност. |
1.46 Това е зародиша на вглъбенността/самадхи/. |
1.47 В състояние без мисли се установява истинското Себе. |
1.48 Това е Природната Премъдрост-Божествената любов. |
1.49 Тази Природната Премъдрост е различна от мъдростта за различните обекти, достигната през вековете. |
1.50 Тази Природната Премъдрост възпрепятства възникването на остатъчни обослувености. |
1.51 Така чрез оттеглянето на всички обослувености се установява дълбоката медитация |
Последни коментари